Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Ulrika Arvidsson - 15 mars 2015 01:58

Igår sov alla i fam Arvidsson före 20.30 Nya intryck och tidsskillnaden sätter sina spår. 12 timmar senare vaknade vi. Nöjda, glada och hungriga. Hungrig ja. Jag får ju vara glad att jag inte är född amerikan för då vore jag utan tvekan en-sån-gigantiskt-tjock-människa. Jag äter ihjäl mig här. En banan är nog det enda nyttiga jag har ätit sedan jag kom hit. Frossa är bara förnamnet...

Idag har vi varit på stranden. Vilken strand sen. Vattnet är underbart, sanden är vit, mjuk och full med snäckor. Efter det blev det poolhäng. Barnen var helt skrynkliga.

Vårt lite blåvita vinterhud har nu börjat skifta i skärtskärt, signalrött och vitt.

Vilket ställe det här är! Lever som i en bubbla som jag aldrig vill ska gå sönder. Stoppa tiden för 17! USA är nog i många fall ett tufft land att leva i men att vara här som turist är verkligen i min smak. Så många platser jag varit på runtom i världen så gillar jag nog USA bäst ändå. Allt är liksom lätt och otvunget här!

Marshmallowsgrillning varje kväll på stranden

Glass i glassbarer tvärs över gatan

... Och så den klassiska fotbilden på dessa svarvade klumpfötter...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards