Direktlänk till inlägg 2 februari 2016

Budda är med oss!

Av Ulrika Arvidsson - 2 februari 2016 14:22

 

Idag ville killarna dra iväg på lite äventyr. Vi bestämde oss för att åka till den gigantsika Buddan som sitter på höjderna över Phuket town. Ruskigt turistigt men ändå spännande för barnen. Vi fick träffa en munk som stänkte ned oss med heligt vatten och gav oss varsitt armband. Vi träffade också på vilda apor och fler stackars elefanter. 

 

Barnen fick små pengar som de skulle stoppa i 32 olika skålar och önska en grej för varje skål. När vi åkte därifrån började Pelle nästan gråta för han hade glömt att önska att mamma skulle kunna gå igen men han hade önskat att det skulle bli färre myror i världen. Lillfisen min!!

 

stolen ballade ur igår och delar av den bara dog. Trist som 17 men ingen katastrof eftersom jag ju har den manuella stolen. Men ibland är jag faktiskt lite stolt över att jag ALDRIG ger upp. För trots att Magnus gjorde sitt yttersta för att hjälpa mig den här gängen (också) så lyckades han inte helt ut. Men jag gav mig inte (som vanligt) och lyckades faktiskt få hit en tekniker som, med Magnus hjälp fick igång stolen igen!!!! Kanske var Budda med oss idag...

 

kvällarna är ljuvliga här!! Lika varma som på dagen och med underbara ljud av syrsor och grodor. Hela området här är som en enda lummig park så det är gott om plats för alla små djur. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Arvidsson - 9 februari 2016 08:28

    Resten av familjen drog iväg på äventyr med en longtailboat tillsammans med våra hotellgrannar. Jag valde att stanna här På hotellet.  Barnen har badat och dykt så nU har öronen trillat av och doktorn har gett dem dykförbud, antibiotika, dr...

Av Ulrika Arvidsson - 7 februari 2016 14:17

    Idag drog vi till Patong för att shoppa lite och kolla runt. 19 år sedan sist. Jag kan verkligen påstå att det blivit förändrat! Men Bangla Road finns kvar. Gatan som Gud, Budda eller vem det är nu som glömde!! Alla får väl göra som de vill...

Av Ulrika Arvidsson - 2 februari 2016 14:57


  Hej! Jag har det bra i Thailand. Jag har träffat en elefant och matat den. Jag badar varje dag. Idag såg jag vilda apor, katter och hundar. Jag äter thailändska pannkakor med choklad nästan varje dag. Det har regnat jättemycket några kvällar! Hä...

Av Ulrika Arvidsson - 2 februari 2016 14:50


  hej klassen! jag har det bra här i Thailand. Jag badar varje dag. Jag äter buffé ibland och har en pool utanför oss. Vi bor längst ned. Jag Har sett vilda apor, vilda katter och vilda hundar. Jag har sett grillade grodor. Jag har träffat en el...

Av Ulrika Arvidsson - 31 januari 2016 12:27

        idag köpte vi äntligen våra pannkakor. Vi satt i skuggan på stranden och njöt. Plötsligt kom en elefant så barmen fick klappa. Egentligen ska man ju inte gynna sånt men den var verkligen såååå söt!    Annars håller barnen på att ski...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards