Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Ulrika Arvidsson - 26 januari 2015 21:35

Åh vad jag längtar till när man bara kan öppna dörren på morgonen och sedan låta den stå öppen hela dagen. Slippa enmassa kläder när man ska gå ut och kunna äta utomhus. Men nu är vi på RÄTT sidan vintern. Vi går faktiskt såna dagar till mötes!

Av Ulrika Arvidsson - 26 januari 2015 16:03

Imorse var barnen trötta. Det snöade ute, var mörkt och måndag morgon. Hela familjen ville helst bara stanna hemma och mysa inne. Men plikten kallar även de små. För att peppa barnen lite frågade jag om jag skulle baka något gott så vi kunde fika när de kom hem från skolan. Chokladbollar stod på önskelistan. Ja, jag förstår dem absolut men jag suckade djupt. Hur 17 ska jag kunna dra ned på sötsaker när det finns chokladbollar i huset?! Självdisciplin? Nä, det finns inte i min chokladbollsvärld. Häng upp mig i lilltårna, piska mig 99 gånger och spela HipHop en timme men jag KAN inte låta bli att äta dem i alla fall.


Så, vad gör man inte för sina små hjärtan? Jo, man ställer sig och gör chokladbollar och man smakar också noga så att de är ok. både innan de rullas, när de är rullade och när de sedan har rullats i cocos.


Jag kom också på att det fanns massor med blåbär i frysen häromdagen när vi inventerade den. Men där gör de ju ingen som helst nytta. Det fick bli blåbärsmuffins också.

     

   Här är receptet på blåbärsmuffinsen   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards